een bestelling plaats je eenvoudig met een mailtje

Hoe gaat het bestelproces?

Omdat we veel maatwerk leveren hebben we geen webshop, dat is voor ons niet werkbaar.  Je kan je opdracht daarom samen met het drukbestand en/of verdere wensen mailen naar info@grabagift.nl.

Wij ontvangen graag

  • De productnaam of product-link
  • Product specificaties waar nodig, denk hierbij aan: kleurkeuze, smaak, formaat, ..
  • De gewenste aantallen
  • Het drukbestand volgens werktekening of het logo in vectorformaat
  • De gewenste leverdatum*
  • Het afleveradres met contactpersoon
  • Het factuuradres, eventueel met PO-nummer (purchase-order)

* Gewenste leverdatum: Graag rekening houden met de standaard productietijden die bij desbetreffend product staan. Neem contact met ons op als je de artikelen eerder nodig hebt, we kijken graag naar de mogelijkheden.

Het bestelproces

  • Wij zetten de order in gang zodra we de mail met de order en het drukbestand hebben ontvangen
  • Je ontvangt een digitale drukproef ter goedkeuring
  • Zodra wij jouw drukakkoord hierop hebben ontvangen, ontvang je de factuur voor de vooruitbetaling
  • De definitieve levertijd kunnen we pas bevestigen na akkoord op deze proef

Wil je jouw unieke ontwerp door ons laten maken?

Wij kunnen natuurlijk ook een verrassend en pakkend ontwerp maken aan de hand van jouw wensen. De vormgevers houden hierbij altijd rekening met de huisstijl, de ontvanger en het product. De kosten voor het ontwerp zijn €40, – ex BTW/per uur, maar we kunnen de benodigde tijd ook inschatten en een vast bedrag afspreken. Bij grotere opdrachten kunnen we het artwork ook als gratis service aanbieden. Gebruik onderstaande checklist (voor zover van toepassing) en mail ons het benodigde materiaal.

  • Lever het logo bij voorkeur aan als vectorbestand (.ai, .eps of .pdf)
  • Lever beeldmateriaal aan in hoge resolutie. Afbeeldingen van internet mogen niet zonder meer gebruikt worden, maar wij kunnen dit wel als inspiratie gebruiken voor een stockfoto.
  • Lever de te plaatsen teksten aan (let op een correcte spelling)
  • Geef de CMYK huisstijlkleuren door
  • Geef de gewenste lettertypes door en lever eventueel het font aan
  • Geef een korte omschrijving van de wensen

Kan je niets met deze checklist? Geen probleem, wij weten er vast wel raad mee!

Aanleveren drukwerkbestand

Marge: Kijk goed uit dat alle tekst en belangrijke informatie ruim binnen het ontwerp valt; hanteer een marge van minimaal 3 mm.
Afloop: Bij een aflopende bedrukking, graag 3 mm afloop opnemen.
Kleurmodus: Gebruik CMYK voor je ontwerp.
Tekst: Zorg dat alle tekst geconverteerd wordt naar Outlines of doe het lettertype bij het ontwerp.
Resolutie: Al het beeldmateriaal moet op ware grootte (100%) 300 DPI zijn. Lagere resoluties kunnen voor een slecht resultaat zorgen en hogere resoluties maken het gewicht van het document onnodig zwaar.
Bestandsformaat: Wij ontvangen bij voorkeur een drukklare PDF volgens werktekening.

Grab a Gift gaat ervan uit dat al het aangeleverde artwork vrij is van alle rechten (copyrights), dus gebruikt kan worden zoals aangeleverd.

Een sample bestellen

Monsters worden uitsluitend verzonden aan zakelijke klanten zoals bedrijven, verenigingen en organisaties. Het versturen van samples is bedoeld om het artikel te beoordelen, voorafgaand aan de eventuele bestelling. De kosten (stuksprijs + verzendkosten) voor het versturen van een sample worden gefactureerd, maar je krijgt deze kosten terug wanneer het een order wordt.

Betalingscondities

Wij hanteren 100% vooruitbetalingen bij drukorders, wat gebruikelijk is in deze branche. Bij sommige artikelen kan er sprake zijn van een kleine over- of onderlevering, die we verrekenen op basis van nacalculatie (dit vermelden we ook duidelijk in de offerte).

  • Vooruitbetaling: Bij nieuwe klanten wordt altijd om een vooruitbetaling gevraagd, omdat wij geen risico willen lopen dat klanten niet (op tijd) betalen. Bij kleinere orders wordt de bestelling direct in gang gezet, maar pas verstuurd nadat we het bedrag op onze rekening staat. Bij grotere orders wordt de bestelling pas in behandeling genomen nadat we de betaling hebben ontvangen.
  • Betalingstermijn 14 dagen: Bij bestaande (terugkerende) klanten bestaat de mogelijkheid om op rekening te leveren, hierbij dient de factuur binnen 14 dagen na levering te zijn voldaan.
    Uitzondering: klanten die in het verleden niet al te vlot waren met het betalen van onze facturen
  • Betalingstermijn 14/30 dagen: Bij organisaties, overheidsinstanties, universiteiten en scholengemeenschappen waar geen vooruitbetaling mogelijk is.

Bij grote orders of opdrachten vragen we altijd om een vooruitbetaling van 50 of 100%, omdat we zelf moeten investeren om aan onze verplichtingen te kunnen voldoen. In deze gevallen kan niet aan ons worden gevraagd om alle risico op ons te nemen.